laupäev, mai 15, 2010

SEB Pank teeb mis tahab.

Olen mõnda aega mõelnud, et peaks SEB pangakontod sulgema ja selle pangaga lõpparve tegema.  Esimeseks tõukeks sellele mõttele oli see, et 100 kroonine firma u-neti kuumaks väänati vaikselt selga kui masu hakkas. Ma saan aru, et pangal oli raha vaja, aga no nii ülbelt ikka ei maksa peale lennata!
Nüüd viimasel ajal käib järjest rohkem pinda see, et iga mõnetuhande kroonise võla tõttu mingeid paberteatisi koju saadetakse.  Vahest lausa mitu teatist sama kuupäevaga:

14/05/2010 SEB Teatis võlgnevuse kohta posti teel1  20.00
14/05/2010 SEB Teatis võlgnevuse kohta posti teel   20.00
         Kontolt kokku (EEK)                        40.00

Olen pangale umbes 3 korda kirjutanud, et ärge saatke neid kirjakesi mulle posti teel koju, need ummistavad lihtsalt mu postkasti eesti koduaadressil, kus ma viimati käisin 7 kuud tagasi. Pangakirad kogunevad postkasti ja reedavad pahadele, et sellesse korterisse võib õnne proovima minna.
Aga minu kirjadele lihtsalt ei vastata või vastatakse väga diplomaatiliselt. Lisaks nad ju võiks näha, et ma käin iga jumala päev U-Netis ja olen teadlik, kui mõni konto miinuses on. So big deal - kannan harilikult nädala jooksul kusagilt teiselt kontolt raha peale ja korras. Eriti räme on see, et kui teised kaks kontot võivad kasvõi  miljoniga plussis olla ja kolmas konto läheb saja krooniga miinusesse, siis on kohe kisa lahti ja kirjad teele ruttu-ruttu! 
Lisaks kasseeritakse niikuinii iga võlgnetud päeva eest viivist, mis on täiesti aktsepteeritav. Milleks siis need kirjakesed? Kas selleks, et 20 krooni kuus korrutada selliste võlgnevuste koguarvuga on oluliseks sissetulekuallikaks?

Igal juhul naljakas suhtumine oma klienti. Täitsa kuldkliendi vääriline!
 
Aastasest kontoväljavõttest ei tohiks makseraskused küll peegelduda, aga ju siis SEB analüütikute mõtlemine lendleb tavakodanikust paar dimensiooni kõrgemalt:

Konto algjääk2 018,90 EEK
Väljaminekud1 046 373,70 EEK
Laekumised1 065 000,70 EEK
Konto lõppjääk20 645,90 EEK
Broneeritud4 939,17 EEK
Vabad vahendid hetke seisuga12 222,70 EEK

Kahjuks on SEB olulise turuosaga pank koos Swedbankiga ja eks nad siis teevad, mis tahavad. Sest kliendil ju ei ole valikut - tuleb valida halva ja veel halvema vahel. Ei mingisugust individuaalset lähenemist isegi siis mitte kui ma olen mitu korda oma murega panka pöördunud. Suurele iseloomulik paindumatus.

Kommentaare ei ole:

Thanks for visit !