esmaspäev, mai 17, 2010

Stiilinäiteid Fakto Auto ja üleüldse Nissani teeninduse kohta

Minu Navara tegi 2007 aastal läbi esiosa avarii ja selle remontis Fakto Auto. Kui küsisin, et kas sillad ikka ilusti jooksma said peale remonti ja et kas neil ikka 3D sillastend on, vastati mulle "Meil on lausa 4D sillastend, mille neljandaks dimensiooniks on maailmatasemel väljaõppega mehed". Põhimõtteliselt anti mõista, et ärgu ma sellise asja pärast küll oma südant vaevaku. Okei, ma siis ei muretsenud... seni kuni peale mõnekümne tuhande kilomeetri läbimist avastasin, et esirattad on seest juba slikid, aga rehvi välisservas veel 4mm mustrit. Ehh - 4D sillastend - mõtlesin siis ja ronisin 19 võtmetega auto alla. Keerasin tunde järgi mõlema esiratta jooksu nats laiali ja panin tagumised ühtlaselt kulunud 4 mm mustrijäägiga rehvid ette. Siinjuures ma ei keeranud kokkujooksu mitte rooliotstest vaid õõtshoova esiotsast - sisuliselt tegin õõtshoova esimest poolt pikemaks ca millimeetri või kahe jagu. Koheselt oli tunda kuidas asvaldil sõites rool käepäraselt kergeks ja mõnusaks muutus ning pärast 20 tuhande kilomeetri läbimist olid MÕLEMAD esirehvid ideaalselt ühtlaselt kulunud. Sain südamerahuga uued rehvid alla panna kartmata, et esisild need ka ära sööb... Tänaseks olen uute BF Goodrich AT rehvidega 15 tuhat sõitnud ning paistab, et võin teinekordki kulumise järgi sildasid silma järgi paika keerata. Olen seda oma Passat 4 Motion'i peal ka varem edukalt teinud.

Tegelikult sundis mind täna sulge haarama hoopis teine analoogne seik oma auto kohta. Peale eespool mainitud remonti oli autol viga küljes - järsul kiirendamisel lükkas aju mootori safe mode'i. Esmalt käisin murega Pärnus Holzberg Auto Nissani teenindussalongis. Pärnus just sellepärast, et kui vähegi võimalik, siis ma oma vabal valikul Tallinnasse meeleldi oma jalga ei viiks. (Tallinn väärib oma valitsust ja vastupidi).
Holzberg Autos olid väga viisakad mehed, entusiasmi ja tahtmist täis, aga safe mode'sse mineku põhjuseks arvati olevat Fakto Autos viletsasti kinnitatud massijuhtmed kusagil kapotiall. Väidetavalt on auto nüüd testitud ja töötab. See oli 2009 alguses. Sõitsin julgelt oma parandatud-testitud-hooldatud autoga Austriasse tööle ning ei tulnud kaua sõita avastamaks, et viga on alles. Nimelt kui on väga äkki vaja "vajutada", et rekkast mööda sõita enne kurvi, on auto plaksti jälle safe mode's. Okei, ma siis ei kiirenda kuni järgmisse hooldusse on aega minna. Tegime nats Austrias tööd, siis tuli Prantsusmaale sõit, kuna seal (siin) murdis torm hulgaliselt metsa ja kes siis veel saeteenust pakub kui mitte mina.
Prantsusmaal sõitsin mõned kuud ilma järske kiirendusi tegemata kuni pöördusin lõpuks Langoni linna Nissani esindusse. See oli esindus, kus töötab 2 meest - ülemus ja remondimees. Crew oli seega pisem kui Autoart OÜ isegi :)
Remondimees testis mu auto veaks vigase gaasipedaalianduri, printis uhked lehed välja isegi, kus veakoodid peal. Boss aga ütles, et nemad sellele autole garantii korras uut gaasipedaali andurit ei pane, kuna auto pole Prantsusmaalt ostetud.
Nii palju siis üleeuroopalisest garantiist. Kui küsisin, kas te oma kundedele annate ka ainult Prantsusmaal kehtiva garantii, vastati et ei, üle Euroopa ikka. On naljamehed küll eksole!
Lisaks palusin vaadata, miks mu klaasipesu paak vett ei pea. Sellele küsimusele sain vastuseks - paak on katki ja parandada ei saa ja garantii alla ei lähe. Osta uus, hind on 269 EUR. Ei aitähh! Olgu siinkohal mainitud, et ükskord võtsime ise logari ära ja paistis, et üks vooliku kolmik lekib. See kolmik, millest vesi hargneb pumbast tulles esitulede pesurisse ja esiklaasile. Panime kaablinipoga kinni ja peale seda pole paak lekkinud.

Edasi sõitsin teadmisega, et kui kunagi Eesti satun, peab laskma gaasipedaali sensori ära vahetada, et saaks vajadusel täie paueriga kiirendada.

Üks hetk kadus ära ABS, millega seoses ka esisilla, aeglusti ja taga difriluku sisselülitamise võimalus. Sõitsin kuu-paar vaid kiire tagaveoga. See oli siis nagu Skorpio või E mersu - suured kui volaskid ja jäävad iga lehmakoogi sees sisse.
Lisaks käuksus tagumise kardaaniristi üks laager ja olid veel mõned pisivead. Olin sunnitud taas esindustöökoda otsima. Seekord pöördusin Langoni linnas Nissani esindusse. See oli suur ja korralik.
Auto oli nende käes oma 2 nädalat, kuna telliti uus kardaan ja selle jaoks hakati jaapanis alles alumiiniumi maaki kaevandama vist. Ühesõnaga mulle öeldi, et läheb aega, kuna Jaapanist uue kardaani tellimine võtab aega. Naljakas aga tõsi. Kui siis autole järele läksin a uurisin, et kas gaasipedaali sensori vahetasite ära, öeldi mulle vastu, et vea põhjuseks oli hoopis umbes kütusefilter. Hingasin kergendunult ja uskusin, et nüüdsest võib möödasõidul gaasi põhja vajutada.
Kardaani, ABS sensori ja muu pudi-padi kogusummas nats üle 1000 EUR maksis tehas garantiikorras kinni, minul tuli maksta vaid 82 EUR kütusefiltri vahetuse eest. Olin rõõmus, kuna sain jälle AWD ja aeglusteid ja lukke kasutada. Ühesõnaga oli jälle võimalik metsavahele keerata.
Mingi aeg oli aga vaja jälle pikast rekkast mööda sõita ja mind tabas tuttav tunne - mootor läks taaskord safe mode'i :( See on selline tiksuv mootor, millega saab sõita umbes 70-ga ja kiirendust ei ole üldse. Režiim on mõeldud selleks, et juht kohe esindusse sõidaks. Selleks, et jälle normaalselt sõita, tuleb mootor korra seisma jätta ja uuesti käivitada. Erakordselt tülikas.
Sõitsin autoga, mille läbisõit on napsilt 50 tuhat km, nagu 10 aastat vana parsaga - hästi ettevaatlikult kiirendades, et ei peaks tee äärde tõmbama ja mootorit seiskama.

Miks ma seda lugu täna siin kirjutama hakkasin? Sest õhufiltrit vahetades avastasin, et õhulõdvik, mis ühendab õhufiltrit ja turbot, on täiesti lahti. Klamber töllerdas niisama lõdviku peal ja lõdvik püsis turbo otsas vaid seetõttu, et ta lihtsalt on mõeldud seal kohas istuma ja ära võtmiseks tuleb lõdviku lõõtsa kokku pigistada.
Okei, ära ta ei tule iseenesest, aga kilogrammide kaupa liiva on küll seda backdoori  kasutades õhufiltrist mööda hiilides mootorisse sisse tuisanud.
Kuna see lõdvik sisaldab endas veel peale õhulugeja 2 eri andurit, siis arvata võib, et just see viga oli mu auto mootoritöö blokeerumise põhjuseks. Peale lõdviku klambri  kinnikeeramist proovisin mõned korrad täiega kiirendada ja enam ei juhtunud, et mootor oleks ära blokeerunud. Hämmastav on aga see, et ükski kompuuter seda viga diagnoosida ei suutnud. Põhjus ilmselt ka selles, et diagnostika ajal ju pööret ei anta mootorile.
Ja kui pööret ei anta, turbo tööle ei hakka ning sealt lõdviku vahelt lisaõhku oluliselt sisse ei imeta.
Aga niipea kui ma reaalsetes sõiduoludes jõu taha panin, tõmbas turbo lõdviku vahelt lisaõhku - seejärel sai aju ilmselt aru, et midagi on mäda - õhulugejat läbib liiga vähe õhku nende pöörete arvu kohta ja seepeale lükkaski aju mootori "ratastooli", et juht esindusse sõidaks ja laseks uurida, mis jama on.

Mis kasu on olnud siis minu kõige kallimatest täissünt Castroli ja Mobil 1 õlidest ning sellest et vahetan õli 15 tuhandese tsükli asemel tõsise tehnikasõbrana iga 10 tuhande kilomeetri tagant? Üks Fakto Auto õliste sõrmedega poiss võib päris kopsaka kahju teha kliendile niiviisi. Vaatasin huvi pärast - Rootsis on lammutuskojad selliseid mootoreid täis ja hinnad on umbes 40 000 SEK ehk  üle 60 tuhande EEK.
Muidugi, sellest on nii palju aega möödas ja mootor praegu otseselt läbi veel ei läinud õnneks, aga sellise vea tõestamine on praktikas võimatu. Kes see ikka sellise vea heaga üles tunnistaks. Mina ise aga tean, et selle õhulõdviku juurde ei ole keegi peale Fakto Auto poolt teostatud nina remonti asja teinud.

Lisatud 02.juunil 2010 - õhulõdviku kinnitamine ei parandanud tegelikku viga. Olen juba peale selle klambri kinnikeeramist kümmekond korda mootori safe mode'sse lasknud.

Lisatud 01. detsembril 2011 - Haapsalus, õigemini Uuemõisas, ühes litsenseeritud Boschi services diagnoositi veaks 99.9% tõenäosusega olevat kulunud rõhuregulaator, mille ma siis ligi 200€ eest ära lasin vahetada. Olin ise Prantsusmaal ja Jann tõi mulle auto siia järgi. Ja teepeal läks auto taas 3 korda safe mode'sse. Otsingud jätkuvad.

Kommentaare ei ole:

Thanks for visit !