esmaspäev, märts 15, 2010

Otsin luugiamorte

Kui kapotti on vaja avada vaid korra kvartalis selleks et klaasipesuvedeliku paaki täita, siis näivad luugiamordid  vähetähtsate vidinatena, aga kui on päevas 5 korda kasti kallal käia, siis nad enam nii vähetähtsad ei olegi. Eriti siis kui aegajalt on vaja ronida luugi alla kasti. Kuna ma pole omale pika otsingu tulemusena sobivaid amorte leidnud, siis mõtlesin, et paras kogu lugu siia kirja panna, hea hiljem meenutada ja kui uuesti läbi lähevad, on siit samuti hea vaadata kaua kestsid. Pildilt paistab, mis lahendust ma hetkel kasutan - täitsa MacGyver, eksole!  Peaks vist kuudiluugi üldse ära keerama küljest, seni kuni ükskord amordid olemas.


Juuresolevalt pildilt on näha, millistele parameetritele luugiamordid vastama peavad. Pole ju eriline raketiteadus, mul on väga suured vahemikud ette antud, kuna originaalidega identsete leidmisest loobusin juba eos.
1) Alustasin Haapsalu Autoeksperti poest, tulemus järgmine: Võime selliste andmetega amordid leida, kuid me ei tea milliste otstega need tulevad. Seega täiesti mõttetu - ei hakka ju ehku peale tellima, et äkki otsad joppavad!
2)Fakto Auto Lasnamäe saatis mu pikale kirjale väga lühikese kirja vastu: luugiamorte leiad www.inex.ee
3)www.inex.ee kohapeal ei olnud selliseid, 2 nädala pärast uue kaubaga äkki tuleb.
4)Tallinnas üks Autoeksperti pood ja sealne müüja Raul leidis enam-vähem õiged, aga otsas polnud kuul-liigendiga polte vaid amordi stoika oma ots oli keermestatud, et ma sinna otsa saaks kruvida mingi mistahes oma kompunni või pajebenni. Seega kukkus variant ära.
5Üks vana amort näpuvahel kaasas sõitsin läbi Prantsusmaal meie lähedased linnad - Marmande ja Langon - kõik autopoed küsivad mis autole lähevad ja kuhu. Minu prantsuse keelega on see seletamine paras komöödia. Aga hästi loogiline on, et sellise custom hard-top'i  jaoks mudeli ja margi järgi kataloogist midagi otsida on samasugune ajaraiskamine nagu 10 hektarise langi pealt kadunud mobiiltelefoni otsida. Aga paljud üritasid.
See, et E.Leclerc Auto ei paku isegi tellimiel üldse luugiamorte, tundub väga imelik. Labane luugiamordi pärast mine esindusse. Sama loll oleks saata rehve või kojamehi otsima Nissani esindusse, naljamehed! Aga kuna mul palju variante jäänud ei olnud, siis veeretasimegi ennast sinna:
6)Nissani esindus Langonis võttis hard-topi pealt koodid ja lubas maili saata kui midagi leiab, aga 2 nädala jooksul pole maili tulnud. Ma tean väga hästi, et tegelikult neid keegi kusagilt otsima ei hakkanudki.
7)John Deere esindusest Bazases küsisin igaks juhuks, nad ütlesid, et nii väikseid neil ei ole. Samas ma ise olen küll näinud et 1070 ukseamort on tükimaad pisem. Juunad ei oska ilma kooditdeta lihtsalt oma riiulite vahel orienteeruda. Soovitati üht järgmist poodi:
8)Autovaruosade pood Langonist väljas, teel Bordeaux'i poole, küsis ka auto marki ja mudelit ja ei leidnud oma kataloogist midagi.  Ma võtsin kataloogi käest ja lappasin lõpust selle koha, kust saab otsida amorte algandmete järgi. Tegin õigele amordile pliiatsiga ringi ümber. Müüja ütles, et homseks saaks kätte. Aga ma ära ei tellinud, kuna pidasin veel üht liigset Langonis käiku liiga tülikaks :) Tegelikult on sinna vaid poole tunni sõit. Kui nüüd ikkagi muud varianti ei ole, siis pean kellelgi helistada laskma ja selle üleskirjutatud tootekoodi järgi laskma omale need ära tellida. Pagan, ma ei mäleta, mis tootja kataloog see oli, aga kindlasti leiab nii suurte etteantud vahemikega parameetrite puhul igast gaasiamortide kataloogist vajalikud amordid üles. Müüjad on lihtsalt natuke saamatud või ei viitsi asja ajada.
9) Lõpuks meenus mulle Tradilo Uuemõisas. Sealt ma ei ole seni veel tühjade kätega välja tulnud... või noh, alati öeldakse, et tule homme või ülehomme järgi. Igal juhul mitte 2 nädala pärast. Madis printis selle amordi pildi välja ja käis mu palvel seal kohapeal ära. Meie Pühapäevaklubi noorliige Rasmus Kõiv on seal nüüd müüja:) Ütles, et ülehomme saab amordid kätte. Hind oli umbes 300.- tk, andmed olid: pikkus 51,5cm, kokkusurutuna 31,5cm ja tugevus 425N - perfect match! Jään huviga ootama, Madis tuleb juba 3 päeva pärast mulle külla, aga kokku saame küll Barcelonas - see mul siin samas küljeall - vaid 5-6 tunni sõit.


2.aprill lisasin: Madise toodud Tradilo luugiamordid kaubamärgiga King klappisid ideaalselt.  Nagu juuresolevalt pildilt näha, on tugevus isegi väikse varuga. Uute amortide pikkus lahtisena on 3 cm pikem kui originaalidel ja tänu sellele on luuk nüüd avatuna umbes 5 cm kõrgemal kui vanasti. Enam ei löö pead ära nii tihti kui lahtise porte peal ukerdada.

Kommentaare ei ole:

Thanks for visit !